Tokon täyteistä elämää ollut viime päivinä. Lauantaina matkattiin Tuorlaan Lentsun tokopäivään Annakaisan ja Miisan kanssa. Onneksi Lentsu oli jälleen kerran onnistunut tilaamaan loistavan sään, koska vietettiin ulkona klo 10-18. Älyttömän kivaa oli jälleen, kuten Lentsun kursseilla aina. Mulla oli molemmat pojat mukana treenaamassa.
Ensin tehtiin kuuntelutreeni ja sen perään paikallaolot. Molemmat pojat suoriutuivat näistä hyvin. Myös Micky kuunteli maltilla, vaikka tämän tyyppisiä treenejä on tehty sille ihan liian vähän. Sitten paneuduttiin jokaisen omiin ongelmiin. Mickyn osalta tsekattiin vähän seuraamista sekä jääviä. Hidas kävely on Mickyltä parasta seuraamista, joten siitä aletaan nyt ekaksi jättää namiapuja pois. Samoin pitäisi muistaa tehdä paljon sivusiirtymiä ja paikallaan käännöksiä. Jääviä kokeillaan nyt leikkiä niin, että saatais siinä samalla myös luoksetulon stopit treenattua.
Kaikki kuvat Sirpa Saari. Kiitos!
Tarkkana

Stoppas se!

Ja pallo lentää palkaksi.

Jackyn kanssa otin ongelmaksi kuuntelemattomuuden. Lentsu tuntee Jackyn hyvin ja totesi, että sen kanssa tehdään nyt kuurina ihan pikkupentutreeniä. Nostetaan vähän itseluottamusta ja rikotaan kaavoja tätä kautta. Tuo kuuntelemattomuus saattaa johtua siitä, että teknisesti taitavana koirana Jacky pistää kaiken peliin yrittäessään tehdä ja sitten mennään jo yliyrittämisen puolelle. Nyt siis pitäis treeniä ajatuksella, että Jacky on 8 viikon ikäinen pentu, joka ei vielä mitään osaa. Tosi vaikeeta ohjaajalle, mutta myös tosi hauskaa ja Jacky tykkää kovin.
Pätevä ”pentu”

Tarkkana merkillä

ja täysiä ruutuun

”Tolpan” kiertämistä luoksetulossa.

Onnellisen näköinen treenaaja.

Loppuun tehtiin vielä temppurataa. Jälleen kaavojen rikkomista ja hauskanpitoa.
Micky lähdössä temppuradalle kieli keskellä suuta.

Mahtipäivä ja illalla pää täynnä tokoajatuksia ja kuumottavat posket päivän ulkoilun jäljiltä. Kiitos Annakaisa ja Miisa seurasta.
Sunnuntaina vietettiin kotipäivää. Poikien kanssa kävin Riihivalkamassa lenkillä ja vähän kentällä treenimässä sen jälkeen. Eilen olin vetovuorossa Pukon tokokurssilla. Pojat olivat mukana näyttämässä kaukoja. Jackyn kanssa treenattiin seuraamista ennen koulutuksia ja Mickyn kanssa luoksetuloa ja paikallaoloa koulutuksen jälkeen. Aika syväjäätynyt olo oli 2,5 tunnin kentällä seisoskelun jälkeen. Tänään oltiin taas Riihivalkamassa lenkillä. Kotimatkalla poikkesin Mickyn kanssa Feeniksin kentälle pikatreeniin. Myöhemmin treenattiin vielä kotipihalla molempien kanssa ruutua ja seuraamista sekä Mickyn kanssa noutoa ja Jackyn kanssa pölöä. Vauhdilla alkaa illat pimentyä, mutta vielä sentään näkee jotain tehdä.
Maanantaina sain ihan loistavan viestin Lentsulta. Meidät on hyväksytty MM-tiimiin eli Matkalla Menestykseen tokoporukkaan. Tämä toiminta alkoi vuosi sitten ja haku oli samoihin aikoihin isän kuoleman kanssa, joten ihan ei ollut toko päälimmäisenä mielessä silloin. Jälkeenpäin kaduin rankasti, etten hakennut, mutta onneksi nyt päästiin mukaan. Kovin jo odotan huhtikuuta ja ekaa leiriä. SuperSiistiä!