Pärnun reissun jälkeen oli vielä viikko töitä ja sitten lomalle lompsis. Pari viikkoa on jo siitäkin kulunut. Eipä ole paljon tullut koneella istuttua. Sitä perinteistä kotihommaa on riittänyt. Ikkunat on nyt pesty ja matotkin kohta kaikki. On muuten tosi siistiä käydä kaupungin matonpesupaikalla myöhään illalla, kun alkaa hämärtää ja saa olla siellä ihan yksikseen. Heh, hullulla on halvat huvit juu... Polttopuutkin saatiin ajettua puuliiteriin ja sen verran piukkaan on liiteri nyt pakattu, ettei taida ensi kesänä paljon tarvita puuhommia tehdä. Ollaan me vähän treenattukin ja lenkkeilty tietty. Niin ja pari Baltian reissuakin on taas tehty ja kuviakin matkoilta räpsitty.

Loman alkajaisiksi lähdettiin Päivin kanssa Latvian Ogreen. Siellä oli tarjolla 1-ryhmän erikoisnäyttely sekä pari kansallista näyttelyä. Täälläkin Jacky oli turistin roolissa mukana, mutta kävi toki kehässä, kun kerran ilmoitettu oli. Perjantaina illalla lähdettiin matkaan ja koska ilma oli tosi hieno, matkustettiin ulkokannella koko matka. Räpsäsin kuvan tyhjästä satamasta, joka todellakaan ei ole tyhjä, kun tullaan kotiinpäin. Niin ärsyttävä sumppu, ettei pahemmasta väliä. En ymmärrä, miten homma saadaan Tallinnassa hoidettua niiiiiin paljon joustavammin eikä laivasta ja satama-alueelta poistumiseen mene ikuisuutta.

Kaunista saaristomaisemaa

Yöllä saavuttiin hotelli Bestiin ja heti sai painella nukkumaan.Onneksi kehä ei aamulla ollut ihan kukonlaulun aikaan, niin ehti jonniin aikaa nukkuakin. Sää oli todella helteinen. Onneksi auton sai ihan kehän laidalle, koska koirien oli parempi olla autossa varjossa kaikki ovat avoinna.

Ensin oli vuorossa erikoisnäyttely. Micky taas kerran ERI2. Jacky ERI2, PU5. Juu todellakin siellä oli oikein kyltti vitoselle asti. Pienen odottelun jälkeen oli ensimmäinen kansallinen näyttely. Micky tekee tasaista työtä ja jälleen ERI 2... Jacky vuorostaan ERI3, PU4.

Näyttelyiden jälkeen käytiin taas shoppailemassa hyväksi havaitussa ostoskeskuksessa, jossa auton saa sivuilta avoinna olevaan täysin varjoiseen ja viileään parkkiin. Hotellilla syötiin, koska Bestin ruoka ei petä. Njamm! Pienten tirsojen jälkeen tehtiin pitkä lenkki koirien kanssa, kun ilmakin oli jo vähän viilennyt. Sunnuntaina Mickylle EH3 ja Jackylle ERI2, PU2. Että tulosten puolesta totaalisen paska reissu... Onneksi reissussa on muuten kivaa hyvässä seurassa. Wandalle kahdesta näyttelystä jun-SERT.

Neljä päivää siinä ehti olla välissä, kun taas mentiin. Nyt meillä olikin sellanen mielenkiintoinen systeemi, että koirat oli ilmoitettu molemmiksi päiviksi Liettuaan ja lisäksi juniorit sunnuntaille Tartoon. Näin ollen meillä ei lähteissä ollut edes majoitusta toiseksi yöksi, kun ei kerran tiedetty, missä ollaan. Vähän extremeä elämään. Paikkana Liettuassa oli Ukmerge, josta meillä oli himppasen huono mielikuva. Poikettiin siinä toukokuisella Moletain reissulla ja osuttiin ilmeisesti silloin jonnekin paikallisen lähiön "Siwalle". Onneksi tuli oikaistua käsitys, koska tämähän olikin oikein ihana paikka.

Mein hotelli, jossa ehkä tähän astisen Baltian matkailun paras aamupala.

Patsaita hotellin lähistöllä.

Kuvasta ei näy koko totuus, mutta oltiin aika korkeella.

Näyttelypaikkana toimi pienen kahvilan pihapiiri.

Tällä kertaa meillä oli oikea täsmäisku. Mickylle jun-SERT & ROP-jun, Jackylle SERT & ROP ja näin ollen Liettuan ja Baltian muotovalio sekä Wandalle jun-SERT. Koska kaikki saivat sen, mitä hakemassa oltiin, niin eikun kohti Tartoa. Matkalla saatiin varattua hotellikin, ettei tarvinnut autossa yöpyä. Ajeltiin vähän pienempiä teitä ja pitihän sitä matkalla pysähtyä haikaroitakin kuvamaan. Juu sitten pelkän pesän sai kuvaan, kun kaikki 4 päätä hävisi näkyvistä, kun sain kameran hollille. Neet ei halunnu poseerata. Pirun hienossa paikassa heidän pesä oli.

Oltiin jo hyvissä ajoin perillä Võrussa, jossa yövyttiin. Lähdettiin het sillään koirien kanssa kunnon lenkille. Lähellä oli tosi kivoja puistoja ym, missä kuljeksia. Vähän piti poseerauskuviakin napata.

Voittoisa kolmikko.

Img_7862-normal.jpgImg_7863-normal.jpgImg_7880-normal.jpgImg_7875-normal.jpgImg_7883-normal.jpgImg_7885-normal.jpg

Kirkon pihalla kynttilälyhtynä toiminut pikkukirkko.

Estonian muistomerkki.

Kävelytie rantaan kukkaistutuksineen.

Tällanen setä vartioi rannalla.

Aamulla ajeltiin sitten Tarton suuntaan. Ette ikinä arvaa. Micky oli jälleen ERI2 ja kylkiäisenä myös PU2, kun vain junioreja oli uroksissa paikalla. Mä en tiedä voiko tämä olla enää tottakaan, että yli puolesta ulkomaan näyttelyistä Mickylla on tuloksena ERI2. Jacky ei tänne ollut edes ilmoitettu ja sen ilme oli aika hölmistynyt, kun tajusi, ettei mene kehään ollenkaan. Wanda sai jun-sertin ja vieressä kehässä minibulli Tuksu oli hienosti ROP. Tässä yhteydessä kiitos Eijalle ja Ranelle seurasta niin näyttelyssä kuin kotimatkalla laivassakin. Menipä matka joutuisaan siinä rupatellessa.

Tallinnassa meillä oli jonniin verran ylimääräistä aikaa ja se käytettiin rannalla kuvaillen sekä tietenkin shoppaillen.

Kuvausassistentti, joka tunki vähän turhankin lähelle.

Rantamaisemaa.

Img_7920-normal.jpgImg_7966-normal.jpgImg_7962-normal.jpgImg_7968-normal.jpg

Ja tokihan poikiakin piti kuvata.

Img_7926-normal.jpgImg_7922-normal.jpgImg_7941-normal.jpgImg_7947-normal.jpgImg_7956-normal.jpg

Nyt on sentään vielä pari viikkoa väliä ennenkuin mennään taas...

Eilen oltiin Porissa KV näyttelyssä. Treffattiin Tuulan kanssa ABC:llä ja matkattiin siitä meidän juniorien kanssa samalla autolla eteenpäin. Tuomari oli vähän hassu setä. Jakoi ensinnäkin eriä ihan melkein kaikille ja myös arvostelut tuntuivat olevan kovin samanmoisia. Sijojen jakaminen tapahtui juoksukilpailuna. Juu-u! Kaikkein kovimmin juoksevat pärjäsivät parhaiten. Sillä ei ollut väliä, että juoksiko maatavoittavasti, kuten collien kuuluu vai pää pystyssä lyhyellä askeleella. Vauhti oli pääasia. Micky sai erin, mutta tällä askeleella ei ollut asiaa edes luokkasijalle... Tässä taannoin luki arvostelussa, että Mickyllä on liikaa kulmauksia, niin eilen sitten varmaan oli liian pitkä askel. On tämä aika hupaisaa touhua kaiken kaikkiaan.

Matkaseuramme Wera oli sitä vastoin hienosti vasta toisessa virallisessa näyttelyssään 10kk ikäisenä SERT, VSP. Paljon Onnea Tuula & Wera ja kiitos matkaseurasta.

Viimeinen lomaviikko lähtee käyntiin, joten siitä pitää nyt koittaa ottaa kaikki ilo irti.