Lauantaina vein Ricon mennessä "mummulaan" ja Jackyn kanssa jatkettiin matkaa Pukon kentälle. Sinne nimittäin tuli Tending-kennelin Riitta ja Pekka Korri kouluttamaan. Me aloitettiin Jackyn kanssa Pekan ryhmässä ja otettiin seuraamisen käännöksiä. Ei ne kuulemma näytä ollenkaan niin kamalilta, mitä ne mun mielestä siinä lähellä tuntuu  Nyt vaan paljon treeniä varsinkin vasemmalle, että Jacky alkaisi käyttämään takapäätään paremmin. Isoa ympyrää ja siitä vähitellen pienentäen. Oikealle taas tiiviyttä niin, että palkka on oikeassa kädessä ja heti käännöksen jälkeen alan pyörittämään Jackya oikean kautta tiivistä ympyrää pyörien itsekin. Suoralla mun pitää lisätä vauhtia, jotta Jacky pystyy kävelemään luonnollisemmassa rytmissä. Ei muuta kuin kaverien silmäpareja ja videointi käyttöön. Eiköhän näillä eväillä saada mua vaivanneet "ongelmat" treenattua kuntoon

Iltapäivällä vaihdettiin Riittan ryhmään. Ensin katottiin Jackyn noudon palautusta, kun jää perusasennon niin vinoon. Öööh taitaa karhunen enemmän jallittaa tässä hommassa  Tähän myös vähän pyörähdyksiä käyttöön ja pikkusen vaatimustason nostoa, kun Jacky kerran selvästi osaa. Toisena otettiin kaukojen m-i vaihtoa, kun jää kenottamaan etukenoon istumisen palloa odottaessaan. Tähän kokeiltiin rimaa rintakehän alle, jonka yli taaksepäin Jacky opetetaan siirtämään etutassut eli ikäänkuin astumaan tassut taapäin. Tuntui äkkiseltään toimivan tosi hyvin. Tätä siis kokeillaan myös ilman muuta  Loppuun katsottiin vielä Jackyn luoksetulon stoppi ekaa kertaa itse liikkeessä. Se oli ihan yhtä makee kuin muutenkin. Siitä saatiinkin ihan huisit kehut  Muutenkin tuli kerrankin sellanen olo, että ollaan me jotain sentään tehty ihan oikeinkin  Näiden omien liikkeiden lisäksi tietty sai paljon irti myös muiden tekemistä katsomalla. Tällä kertaa pidin Jackyn myös käsissäni liki koko ajan ja karhuhan yllätti. Makoili tuolin vieressä ihan rauhassa ja tekemään päästessään oli kuiteskin intoa piukassa. Oli kyllä niin loistavan hieno päivä, että koska tahansa olen valmis uudestaan. Kiitos Anu päivän järkkäämisestä!

Samikin oli päivän aikana kotiutunut yöreissultaan ja lähdettiin meidän perinteiselle vappuajelulle. Tällä kertaa päädyttiin ensin Someron kautta Karkkilaan katsomaan Nickyn kotikenneliin 5,5 viikon ikäisiä penneleitä. Voi kun oli ihana tuoksutella pennuntuoksua, vaikkei meille nyt penneliä olekaan tulossa. Sieltä jatkettiin matkaa Vihtiin ja vanhan tien kautta kohti Saloa. Matkalla pysähdyttiin koirien kanssa hengailemaan Lahnajärven rannalle ja Jackysta piti tietty ottaa pakolliset vappuposet rannalla.
Pappaa ei poseeraaminen kiinnostanut. Painatti vaan pitkin pusikoita.
Salossa käytiin jätskillä Piihovissa ja sitten kotia kohti. Nää meidän vappuajelut on ihan vailla päätä taikka häntää. Tehdään vaan joku lenkki jostain. Ihan hauska huomata, että vieläkin silti löytyy 100 km säteellä hyvinkin teitä, joita ei ole ennen ajeltu

Sunnuntaina oltiin sovittu Anjan kanssa treffit kaupungille siksees, kun oli vappukulkueen aika. Siinä me ensin vaan hengailtiin ja sitten koirat paikallaoloon torin laidalle rumpujen ja torvien soidessa. Siinähän nuo maata pötköttivät varsin sievästi  Lisäksi Jacky sai tarjota sivulletuloa sekä kiertää tolppaa muutaman kerran. Niin ja olla halikarhuna yhdelle pikkutytölle, joka isänsä kanssa halusi tulla silittämään. Torilta ajettiin meille avaamaan grillikausi eli grillailtiin päiväruoka ja jälkkäriksi simaa ja munkkia

Sit sain houkuteltua Samin häiriköksi, joten ei kun ipanat paikallaoloon ja Sami häiriköimään. Ensin juoksi koirien välistä niiden taakse ja sitten sivusta ohi kohdalla vauhtia kiihdyttäen. Sitten fillarilla ensin rinksa ympärillä, sitten välistä kelloa soittaen ja vielä välistä takaapäin. Juu alkaa olla häiriöt aika kohtuuttomia jo, mutta luulis sitten kisoissakin tarvittaessa kestävän aika monenmoista

Tämän jälkeen otettiin koko koirapoppoon kanssa suunnaksi Paavola ja Pukon kenttä. Ensin mentiin lähimetsään lenkille ja sitten kentälle vähän aksailemaan. Oli muuten varsin kumma keli, kun välillä satoi rakeentapaista valkoista ja välillä aurinko paistoi. Nämä ehti vaihdella sen kymmenen kertaa. Ensin tehtiin hyppyjumppaa pitkästä aikaa ja nyt oli molemmilla heti ekalla kertaa hypyt hanskassa  Sitten tehtiin hypyistä ja putkista vauhtipätkä, mitä pääsi tekemään myös Rico ja Jesse. Ei vaan viitti kertoa niille, että rimat oli maassa  Ricolle meinaa musta putki olla kovin kummastus, mutta muuten pappa oli taas niiiiiin touhua täynnä että

Illalla oli vielä tarkoitus mennä salille, mutta vaihdoinkin sen Jackyn kanssa pyöräilyyn ja mäkikävelyyn. Ajettiin siis pyörällä soramontun reunalle, siellä mäkeä muutaman kerran ylös-alas ja toista kautta pyörällä kotiin. Jalokärhölle annoin vielä kyytiä, kun on vähän turhan paljon riehaantunut kasvamaan. Illalla olikin jälleen hyvin raukea olo moisen happimyrkytysviikonlopun jälkeen